lørdag 8. mars 2008

Valgkamp på styr


Nå har man lest så mye om knivingen mellom Clinton og Obama, så jeg tenkte jeg skulle se litt på hva som skjer i den andre leiren også. Jeg mener, jeg har jo fått med meg at de har sin kandidat, McCain, klar, og jeg husker at han tapte mot Bush under forrige valg. Jeg mener å ha hørt at den noenogsyttiårgamle mannen blir kalt The Comeback Kid, men stort mer kunne jeg ikke huske.

Dette er hva jeg fant:

http://www.youtube.com/watch?v=xAIrJXWzb0s

At denne lille episoden neppe går inn i verdenshistorien som noe man behøver å skrive om - slik jeg altså gjør - er så, men likevel. Det er noe som gjør meg en smule ubehagelig til mote ved tanken på at denne kritthvite mannen med altfor mange tenner og dårlig skjult temperament, en dag kanskje skal råde over store landeområder. Være sjef i et land som visstnok ser på seg selv som overkikkadorer hva krig og fred i resten av verden angår.

Jeg vet som sagt ikke så mye mer om denne mannen, men for øyeblikket virker han en smule foruroligende på meg.
Det er bare det.

Ingen kommentarer: