torsdag 1. januar 2009

La Aftenposten teste din språklige alder

Aftenposten har et enda mer konservativt skriftspråk enn jeg, og fornekter en del etter hver vedtatte språkendringer. Jeg kan ikke for det - jeg liker det litt. De er litt sære og sta, og gir motvekt til tabloidpressen. Altså, før noen iler til med å fortelle meg om udugelige Aftenpostenjournalister - jeg er sikker på at de finnes. Jeg leser ikke Aftenposten. Jeg blir matt bare ved tanken på å skulle bære den med meg fra butikken. Den veier mer enn bilen min.

De, Aftenposten på nett, har lagt ut en test. Dette er en av de mer fornøyelige testene jeg har vært borti. Det er mye rart man kan teste ut på nett, men altså, hvor gammelt snakker jeg? Eller du? Det kan du sjekke her.

Ikke helt overraskende ble alderen min 76.

Ingen kommentarer: